17 juni 2023

Nooit meer Koffietijd

Buurvrouw's Blog is tegenwoordig ook als podcast te beluisteren via o.a. SoundCloudSpotify én via het YouTube kanaal van De Dames Amarant




Buurvrouw's Buurvrouw: 
Ja hoor, daar gaat ze weer. Iedere dag om tien uur precies. De hele buurt klaagt erover. Het is nu toch al weer een paar weken geleden. Ze zou er toch overheen moeten zijn zo langzamerhand

(Op de achtergrond huilende buurvrouw: 'Boehoe, boehoe, hoe, hoe .... Loretta ....  Pernille ..... Quinty .... Boehoe, hoe ...... Loretta)

Buurvrouw's Buurvrouw: 
Buurvrouw ophouden nu!!!! Wat sta ik nu als een gek door de muur heen te schreeuwen. Ik ga er nu heen. Dit moet echt stoppen!!!

Buurvrouw: 
Boehoe.... Loretta .............. Buurvrouw????? ....... O, buurvrouw koffietijd is niet meer en het komt noooit meer terug!!!

Buurvrouw's buurvrouw: 
Ach, buuv kom op. Ze zijn toch niet dood of zo.

Buurvrouw: 
Zijn ze ook al dood!! O, nu komt koffietijd écht nooit meer terug! Boehoe, hoe, hoe .....

Buurvrouw's buurvrouw: 
Nee, ze zijn niet dood! STOP!!! Ik word er gek van, dat gejank iedere ochtend om 10.00 uur. Dat moet nu echt stoppen!

Buurvrouw: 
Ik weet nu hoe mijn bet, bet, bet overgrootmoeder Betje Bet zich gevoeld heeft, toen ze elke morgen om 10.00 uur naar d'r lege muur zat te staren omdat ze wist dat 10.00 uur Koffietijd er hoort te zijn.

Buurvrouw's buurvrouw: 
Ja, maar die zat niet zo te janken. Iedereen heeft zo z'n problemen buuv. Neem nou mij. Ik moet Olga Commandeur straks missen 's ochtends. Daar was ik ook aan gehecht

Buurvrouw: 
Puh Olga Conducteur. Dat is anders buuv, die beweegt alleen maar en dat doet iedereen. Koffietijd begreep mij én er was altijd koffie!

Buurvrouw's buurvrouw: 
Ja, maar weet je buuv. Je weet best dat er nu veel grotere problemen zijn.

Buurvrouw: 
Grotere problemen als dat Koffietijd er niet meer is????

Buurvrouw's buurvrouw: 
Wat dacht je van ons Groot Geen Vissersvrouwenkoor, dat staat voor grote beslissingen vanavond. Weet je dat er vergadering is over Jannie Schilder uit Volendam. Of ze toch bij het koor mag. En we moeten ook nog met Sjaan de Hark praten.

Buurvrouw: 
O ja, met Sjaan, die is veel te licht ontvlambaar de laatste tijd.

Buurvrouw's buurvrouw: 
Precies

Buurvrouw: 
Sjaan was veel leuker toen ze nog Poko was en Indiaan. Poko komt ook nooit meer terug hè buuv. Net als Koffietijd. Boehoe, hoe, hoe. Ze zijn allemaal gekanseld. Ze komen nooit meer terug. Koffietijd, boehoe, Pernille, boehoe, hoe hoe, Quinty boehoe, hoe.

Buurvrouw's buurvrouw: 
Stoppen nu! Anders krijg je noooooit meer koffie van me

Buurvrouw: 
Hè ..... maar ik krijg al bijna nooit koff ...

Buurvrouw's buurvrouw: 
NOOIT MEER!

Buurvrouw: 
Ok, ik ben stil buuv, ik ben stil




Geen opmerkingen: