26 oktober 2017

Betje Bet (deel 6)

Ik heb Betje Bet bij de
pompoenen gezien!!!

Waarom blijft buuv toch zo eigenwijs over geen koffie drinken. Het koor is vorig jaar met Halloween ook al heel erg aan haar eind gekomen door die eigenwijzigheid van buuv.


"Dat is helemaal niet echt gebeurd" zei buuv vanmorgen tegen mij "Dat was een nachtmerrie en die kreeg ik door die enge spookverhalen van jou!".


Zus had een visioen
in haar pan soep
"Maar die pompoenen dan buuv!" zei ik "Ik heb Betje Bet bij de pompoenen gezien. Ze is iets van plan, dat weet ik zeker. Zus zegt ook dat ze denkt dat Betje samenspant met de pompoenen. Ze heeft haar in een 
Het visioen in de pompoensoep van zus








visioen in haar pan pompoensoep gezien! En je hebt toch ook gezien dat het met De Dames Amarant helemaal niet goed afloopt in de clip van het Pompoen liedje. De enige reden dat ze toch nog weg konden komen, is omdat zij wél koffie drinken."

Toen probeerde buuv me af te leiden door boos te worden op de Dames Amarant. Dat ze het maar een dom liedje vond en dat ze niet begreep dat Charlotte ons toch heeft laten meezingen met dat refrein. Zelf vond ik het wel gezellig dat "pom, pom, pom" en ik had best in de clip mee willen wippen op zo'n pompoen.


De nichtjes Schlatte
wilde wel op
de pompoen
Gelukkig konden we 
mevrouw Krupel nog
net tegenhouden

Daar waren de Zweedse nichtjes 
Schlätte 
het helemaal mee eens en zelfs mevrouw Krupel wilde op een pompoen klimmen. Gelukkig hebben we haar nog net tegen kunnen houden, want dat had ik wel gevaarlijk gevonden. Mevrouw Krupel is dit voorjaar 107 jaar geworden. 

Er moet toch wel een leeftijdsgrens zijn, dat je nog op een pompoen mag wippen.

Hoe dan ook, we mochten niet in de clip. Buurvrouw heeft nou eenmaal veel invloed op onze koordirigente Charlotte, dus ondanks dat de meerderheid van de koorvrouwen mee wilde doen mocht het niet.
Charlotte luistert
altijd naar buuv

"De Dames weten niet eens hoe ze 'Halloween' moeten uitspreken" mopperde buurvrouw verder, maar ik liet me niet verder afleiden. De waarheid moest gezegd, want er dreigt groot gevaar "Je bent een buurvrouw buuv! Je hoort koffie te drinken!!! Straks vind ik van jou ook alleen nog maar je teen, net als van die nicht van de Dames. Dat was een symbolische waarschuwing buuv. Als je thee blijft drinken eindig je als alleen een teen!!"

Dat snapte buuv, dan weer niet. Ze is soms best wel traag. Ze zou er toch zo van opknappen als ze koffie ging drinken ...... "'Teen'  buurvrouw", zei ik,  "dat is de verborgen boodschap in het lied! Drink geen thee(n)!!!!" ...... 
Nou en toen liep buuv zo weg!!! Ze wil het gewoon niet weten!! 

Het koor heeft komend weekend een Pompoen lampionnen maakdag georganiseerd in het buurthuis. Daarna gaan we gezellig zingen bij de lichtjes. Ik hoop dat buurvrouw voor die tijd bijdraait en een kappoesjienootje meedrinkt. Het gaat anders weer heel slecht aflopen met Halloween dit jaar ...... ......................


De buurvrouw



De clip 'Pompoen' van De Dames Amarant
Ons koor zingt mee in het refrein

Geen opmerkingen: