28 oktober 2017

Betje Bet (deel 7)


Ik ga een lekker kopje
thee zetten ....
Zo, ik ga lekker een kopje thee zetten. Dat heb ik wel verdiend. Ik ben drie keer heen en weer gefietst van de winkel naar het buurthuis met m'n fietstassen vol pompoenen en daarna heb ik samen met de buurvrouw en een paar andere koorvrouwen de zaal in het buurthuis versierd voor de Halloween knutselmiddag morgen. 

Toch voel ik me nu een beetje onrustig. Ik was eerst zo blij dat onze koordirigente Charlotte er mee akkoord ging om dit keer geen eng verkleedfeest te doen op de avond van Halloween. In plaats daarvan gaan we gezellig pompoenen uithollen om lampions van te maken en daarna, voordat we met de koorrepetitie beginnen, eten we de door onszelf gemaakte pompoensoep.


Vriendelijk vrouwtje????
Charlotte begreep helemaal dat ik nog de rillingen heb van die vreselijke nachtmerrie vorig jaar (Betje Bet, deel 4). 
Wist ik nu maar zeker dat het alleen maar een nachtmerrie was ..... Ik kan nog altijd dat vrouwtje dat in m'n tuin stond niet verklaren ....

Ach, ik moet het vergeten. De buurvrouw doet alles om mij aan de koffie te krijgen. Waarschijnlijk heeft ze één van d'r zussen gevraagd zich te verkleden om mij de stuipen op het lijf te jagen ...... Ja, dat moet het zijn ..... toch? 

Maar ja, ik was dus heel blij met die knutselmiddag totdat De Dames Amarant die vreselijke clip lieten zien van het liedje 'Pompoen'. Daar bovenop kwam de buurvrouw ook nog met dat verhaal van haar zus die een visioen had van Betje Bet in de pompoensoep (Betje Bet, deel 6). 

Ik word er erg nerveus van allemaal. Ik ga me er dingen door inbeelden. Vanmiddag op de fiets hoorde ik achter me heel vreemde knisperende geluidjes en ik kreeg het gevoel dat ik door de pompoenen, die achter in m'n fietstassen zaten, werd bekeken. Toen ik later de tassen uitpakte viel één pompoen heel hard op m'n teen!! 

Dat laatste ga ik mooi niet aan de buurvrouw vertellen, die zegt dan vast weer dat het allemaal geen toeval is. 

Verdorie, als m'n teen alles is wat er straks van me over is, is het nu ook nog een hele lelijke teen met een blauwe nagel. Zal ik toch ................ 

Nee, ik ga géén koffie zetten!!!

De buurvrouw's buurvrouw


 

Geen opmerkingen: