31 oktober 2016

Betje Bet (4)

Nou dat gaat wat worden dat Halloween feest van het koor. Even kijken, hoe laat is het nu ............ O, ik heb nog genoeg tijd. We moeten wel wat eerder zijn, maar het feest begint pas echt negen uur vanavond. Ik denk dat ik nog even een paar uurtjes ga slapen op de bank, want anders red ik het niet tot diep in de nacht. En NEE!, ik ga GEEN koffie drinken om wakker te blijven. Die Betje Bet kan me wat!!!

Tot gisteravond aan toe heeft buurvrouw aan m'n hoofd gezeurd, dat Betje Bet wel eens gevaarlijk kan worden als ik haar blijf dwarsbomen. De fantasie van buurvrouw als het om koffie gaat!! 

Nou ja, het zal allemaal wel overwaaien. Ze belde net om te vragen of ik met haar meeloop naar het buurthuis omdat ze nogal wat Halloween spullen bij zich heeft. Dat wordt me een gesjouw straks. Ik heb ook nog een hele doos die mee moet. Charlotte zorgt ook nooit ergens zelf voor  ..................................................

>>>>>>>>>>>>>>>>

"TRRING!!! TRRRRING!!! DING DONG!!! DING DONG!!! BONS!!! BONS!!! JOEHOE BUURVROUW!!!!
Trrring!!!! Trrrring!!! Ding Dong!!

"Ja, ja ik kom er al aan! Ik was net een beetje in slaap gevallen ..............."

"Joehoe buurvrouw!!! Je hebt nog steeds je bel niet gemaakt hè. Het is maar goed dat 't nog vroeg is, anders had ik heel de buurt wakker geroepen met m'n perfecte DING DONG!!! TRRRRING!! bel imitatie. Nou buuv, ga je mee. 't feest begint over een paar uurtjes en we moeten Charlotte nog helpen met versieren."

"Hè is het al zo laat ................ Je moet nog even wachten hoor buurvrouw. Ik ben even naar boven. Even andere kleren aan en me een beetje opfrissen ............................."

............................ mopper, mopper, sta ik zo weer een kwartier te wachten en ik had nog wel een belangrijke vraag  ..... O ik hoor d'r naar beneden komen ................. 
"Zeg buuv!!! Ik moet zeker weten of je wel mee doet met koffiedrinken vannacht. Ik heb zes volle thermoskannetjes bij me, maar ik weet niet of dat wel genoeg is voor ons tweeën en anders moet ik nog bijzetten!!!"

"Wat sta je nou te roepen buuv. Ik ben zo beneden!!! Maar die koffie mag je helemaal alleen opdrinken! Ik ga aan de wijn en de groene thee vanavo ............ Hé buuv waarom knal je het licht nou in ene uit. Ik sta halverwege de trap met die doos!!" 

"Ik heb helemaal niks gedaa ................ O NEE, BUUV Het is Bet ...................."
O nee, buuv ................
Buurvrouw? .................. Buurvrouw, ben je er nog? ................. Ik denk toch dat de stoppen zijn doorgeslagen ............... ................ En het begint ook nog te onweren buiten, zag je die flits ........... JEETJE DAT WAS EEN HARDE DONDERSLAG!!! ...................... Hé, het licht doet het weer ............ O daar ben je ................... Heb je je al verkleed??

Nou je ziet er zo wel eng uit
hoor buuv .......

Nou je ziet er zo wel eng uit hoor buuv, maar ja het is Halloween ................ Zeg je niks??? .............. Ja, als je die schmink zo dik smeert, kan je je gezicht niet meer bewegen natuurlijk. Nou ja,  heb ik ook een keertje rust. Kom, we gaan ......................................................... ...........



>>>>>>>>>>>>>>>>>>

"Zo we zijn er ........................Wat raar het buurthuis is nog helemaal donker, maar de voordeur staat open ...." 

"Miauw psssschh miauw!!!!!!!!"

"O!!! ..... Ik schrik me rot, struikel bijna over die kat. Enge groene ogen had die hè buurvrouw, zag je dat? ...........  Zo de lichten aan, dat is beter ............. Charlotte ben je er al!  .................. Hallo, is er iemand ............... Nou kom maar mee buurvrouw, dan gaan wij de feestzaal maar vast inrichten. Iedereen zal zo wel komen ............ Wat ligt er nou voor kleverige nattigheid op de grond ............ dat lijkt wel bloed ............ Wat!! ... valt hier het licht ook al weer uit ............... Weer zo'n bliksemschicht ......... JEETJE WAT EEN DONDERKLAP WEER!!! Ik snap er niks van. Het was een heldere avond buiten toch ............. 
Ik zag volgens mij
Charlotte ......

Hé, ik zag volgens mij Charlotte in die lichtflits ................. Charlotte, hallo! ..... Jij ziet er ook al zo eng uit ....... waar ben je nou??? Ik wist niet dat we ons allemaal zouden verkleden. .................. 


Hè gat! O, dat ben ik zelf in de spiegel .....







Hè gat ...  !!!.... O, dat ben ik zelf in de spiegel ............ 
Ga je er vanzelf zo eng uit zien met Halloween???? ......

Krijg nou wat buurvrouw!!! Wat doe je nou ineens achter me. Zo blijf ik schrikken!! 

Wat doe je nou ineens achter me! Zo blijf ik schrikken!!

Heb je al iemand van het koor gevonden? ..... Is dat mevrouw Krupél achter je .............. en Ans ..... Agnetha, Annie-Friet???

Jullie zien er zo  ............ Hebben jullie iets verkeerd gegeten???" 





Joevoodoe, Joevoodoe!!! Het koor is niet meer!!!! Dit is hun straf omdat ze een thee minnende sterveling in hun midden hebben geduld! Mijn wraak is zoet!!!



Kom hierrrr ........... theedrinkende sterveling, dan
schenk ik een bloody kappoesjieno voor je in!!!!
Hun beenderen zijn verpulverd en hun bloed pruttelt in de espressomachine. Zij zijn nu als ik. Dwalende geesten. En ze zoeken wraak, wraak op jou. Want het is jouw schuld! JIJ, JIJ!!! Jij drinkt geen koffie!!!!! Hierrr ........... kom hierrrr .... ........... theedrinkende sterveling, dan schenk ik een bloody kappoesjieno voor je in HI HI HI HI JOEVOODOE!!! JOEVOODOE!!!

"Buurvrouw dit wordt veel te eng!!! Doe dat masker af!!! Dit is niet leuk meer!!!!!

Buurvrouw dit wordt veel te eng!!!

Buurvrouw !!!??........... O God, ze is echt!!!! ............. Het is Betje Bet!!!!!!!!!! .......... O ik had de buurvrouw moeten geloven en nu is het te laat. NEEE!!! Ik ga koffie drinken! Ik beloof het echt. Ik ga koffiedrinken!!! Elke morgen om tien uur zal ik bij de buurvrouw voor de deur staan. Echt!!! Ik ga koff ........................ ..............................."



"TRRING!!! TRRRRING!!! DING DONG!!! DING DONG!!! BONS!!! BONS!!! JOEHOE BUURVROUW!!"

"Wat, waar, hoe!!! ........................... Het was een droom!!!! ............... Wat een opluchting! ............ Ja buurvrouw ik kom er aan, rustig ...."

"Joehoe buurvrouw!!! Je hebt nog steeds je bel niet gemaakt hè. Het is maar goed dat 't nog vroeg is, anders had ik heel de buurt wakker geroepen met m'n perfecte DING DONG!!! TRRRRING!! bel imitatie. Zeg buuv!!! Ik moet zeker weten of je wel mee doet met koffiedrinken vannacht. Ik heb zes volle thermoskannetjes bij me, maar ik weet niet of dat wel genoeg is voor ons tweeën en anders moet ik nog bijzetten."

"Nou .......... doe er voor de zekerheid nog maar twee kannetjes koffie bij buurvrouw ............. Wie is eigenlijk dat glimlachende vriendelijke vrouwtje achter je en waarom is ze de bladeren aan het wegvegen van m'n tuinpad met die bezem? ............. Hè, waar is ze nou ineens .............."

Vriendelijke vrouwtje???
"Vriendelijke vrou .... O misschien heb je Betje Bet even gezien. Die vliegt al de hele dag af en aan. Heb ik je al verteld dat ze een echte vliegende heksenbezem heeft. Ze is een heel vriendelijk spook hoor buuv .............. als je koffie drinkt. Maar die zwarte kat van d'r is wel een beetje gemeen. Die laat je altijd struikelen als je niet oppast."

"Mm... maak ... maak er maar vier extra thermoskannetjes koffie van buurvrouw ..............."

De buurvrouw's buurvrouw

Geen opmerkingen: