22 september 2016

MEMORIES - 4

de buurvrouw's buurvrouw
Zo, we zijn al weer een paar weken terug van ons Ibiza avontuur. Het zijn spannende weken geweest. De Dames Amarant zijn blij, want ze hebben er met dat “On and On” uiteindelijk een aardig nummer aan overgehouden, maar ik zit zelf met wat gemengde gevoelens. Charlotte heeft me gevraagd een verslag te schrijven voor het buurtkrantje over onze reis, maar ik denk dat ik wel het één en ander weg ga laten, want of het nou reclame is voor ons koor ……..

Die hele P DJ stelde uiteindelijk niet zo veel voor. Hij draait op Ibiza één keer per week in het bejaardencentrum, na de bingo, en mixed dan voornamelijk songfestivalliedjes. In z’n flatje had die op een kamertje wat opnameapparatuur en daar hebben we de boel ingezongen. Er was nauwelijks ruimte, dus het halve koor stond op het balkon te zingen.

De Dames Amarant waren furieus toen ze ontdekte dat P DJ helemaal geen grote DJ is op Ibiza en wilde al gelijk weer terug met hun gehuurde privé vliegtuig. Dat is trouwens ook al zo iets. Sinds ze “De Dames” heten, hebben ze het nog meer in hun hoge bol gekregen, dan voor die tijd. Het hele koor is naar Ibiza gevlogen op een goedkope prijsvechter vlucht en met een gammele bus naar het hotel vervoerd en zij kwamen aan met dat privé vliegtuig en hebben zich de hele week op Ibiza rond laten rijden in een roze limousine.

Maar ja, De Dames waren dus al bijna weer gelijk weg gegaan na aankomst in dat krappe studiootje in Pedro’s flat toen Pedro een krat Sangria onder z’n bed vandaan trok. Zes lege flessen later besloten De Dames toch maar te blijven en er het beste van te maken. Er is een opname gemaakt en uiteindelijk was het slotfeest op het strand een groot succes. De Dames hebben geregeld dat daar gelijk de clip werd opgenomen, dus ja, eind goed al goed …..
                                                                           

                                               De clip 'On and On' met het koor én De Dames Amarant

O wacht, de buurvrouw staat voor het raam te zwaaien.

"JOEHOE BUURVROUW!!! JOEHOE!!!"

Ja, gaat ze nog bonzen op m'n raam ook! 

“Dat kan stuk buurvrouw!!! ….. Ja, ik doe m’n deur al open ………”

“Je bel is nog steeds stuk buuv ….”

“Wat is er aan de hand ……”

“Ik hoorde van Charlotte dat jij het verhaal gaat schrijven over ons Ibietsa avontuur en ik dacht misschien kan ik je helpen, want ik weet alles nog wat jij vast weer vergeten bent.”

“Nou volgens mij staat die hele reis in m’n geheugen gegrift buurvrouw, maar het is misschien wel handig het even samen op een rijtje te zetten en dan zal ik je voor deze keer wel een kopje koffie geven …….. Wat zit je me nu ineens raar aan te kijken???”

“Nee, nee buuv ……….. niet raar ………… ik krijg koffie van je ………. zomaar ……… geen koffiezetter stuk …… de stroom is niet uitgevallen ………… je kat heeft niet over de koffiepads geplast ..... alhoewel je ze volgens mij toen nog gewoon had kunnen gebruiken ……….. Ik krijg koffie van je ………. gewoon …. zoals altijd ………….”

“Precies, hier is een pen en papier. Ga jij vast wat dingen opschrijven …”

De buurvrouw's buurvrouw


Wordt vervolgd

Geen opmerkingen: