22 november 2006

Ja, wie is nou de buurvrouw!!





Ze ging gewoon niet weg voordat ik het had beloofd. ´Ah buuv, schrijf nou in m´n blog, ´t is zo alleen als ik alleen blog en ´t is toch de buurvrouw´s blog!!´. ´Ja precies´, probeerde ik nog, ´JIJ bent de buurvrouw´. Dat had ik natuurlijk nooit moeten zeggen. We stonden vijf minuten lang heen en weer te roepen ´Jij bent de buurvrouw, nee JIJ bent de buurvrouw´.




Ja, ze is m´n buurvrouw en dat zal ik weten ook. Elke morgen zit ze bij me op de koffie. ´Doe dan gewoon de deur niet open´ zei m´n psycholoog laatst. Alsof dat helpt!! De manieren waarop ze binnen weet te komen …..


Het probleem is dat ik nog de enige in de straat ben die overdag thuis is. Ik heb altijd gewerkt. Parttime toen de kinderen nog klein waren (ze zitten nu op de basisschool), maar na m´n scheiding ben ik meer gaan werken. Dat heeft me opgebroken. De stress van de scheiding, problemen met de opvang na school, hoge werkdruk (ik werkte in de gezondheidszorg) Ik kreeg een burn out en uiteindelijk ben ik ontslagen. Nu heb ik een uitkering, maar sinds kort volg ik een cursus voor docent ´dru yoga´ http://druyoga.com/?lang=nl. Als ik slaag wil ik zelf lessen gaan geven.


Zo, nou ik vind dat ik wel genoeg heb geschreven zo. Woensdag stemmen. Niet vergeten hè.


Ik heb ´t ook tegen de buurvrouw gezegd. Ze vroeg of ze daar op ´t stembureau ook koffie hebben. Ik heb maar ja gezegd. Misschien ben ik dan is een ochtendje van d´r af ………….


De buurvrouw´s buurvrouw

Geen opmerkingen: