20 november 2006

Stem wijzer


Woensdag moet ik stemmen. Tenminste dat zegt m´n buurvrouw.

Maar, voor ik verder van de hak op de tak val zal ik mezelf eerst even voorstellen. Tenslotte is dit m´n eerste postink.

Ik ben de buurvrouw van de buurvrouw.

Ik ben fool time huisvrouw, getrouwd met Kees en heb twee kinderen. M´n dochter is al het huis uit. Die woont samen. En m´n zoon is bijna achttien. Hij eh ..... studeert.

M´n hobby´s zijn: koffiedrinken bij de buurvrouw en als die niet thuis is koffiedrinken bij een van de andere buurvrouwen, maar die zijn vaak niet thuis omdat ze allemaal werken.

M´n buurvrouw werkt eigenlijk ook, maar ze heeft een burned oud gehad en daarom zit ze al een paar maanden thuis.

Ze is fenimiste en ze is groen. Daarom stemt ze op Femke. Buurvrouw zegt nu dus dat ik ook moet stemmen, maar ik weet niet op wie.

Kees zegt ´Rita Verdonk, dat is zo´n vent´ ......... Buurvrouw zei ´Misschien kan die vragen of Rita zijn nieuwe Tom Tom inspreekt: ´Ga niet rechts, ga niet links, ga recht door zee. Met een beetje geluk verzuipen ze allebei´ ......... De buurvrouw mag Kees niet zo.

Ik heb ook de stemwijzert gedaan, die zei ik te weinig serieuze antwoorden had gegeven en daarom het best CDA kan stemmen.

Ik hoor net op het nieuws dat de linkse partijen morgenochtend koffie met elkaar gaan drinken. Dus nou weet ik het echt niet meer. Ik heb het CDA helemaal niet over koffie gehoord.

De Buurvrouw


Geen opmerkingen: