19 augustus 2016

Memories - 2 (Yes! We're going to Ibiza!!!)

'Ik ben er helemaal klaar voor ....'
Ik ben er helemaal klaar voor. Een weekje Ibiza, daar ben ik wel aan toe. 

Morgen vertrekken we vanaf Schiphol met ’t hele koor én de Dames Amarant. Ik hoop alleen wel dat Charlotte en Henri ophouden met dat gedoe. Ik begrijp d’r niks van. Volgens de buurvrouw zou Charlotte weer achter die Pedro aan willen zodra we op Ibiza zijn. Pedro schijnt ook al zo’n klein mannetje te zijn, net als Henri. Ik zou zeggen: zet ze op elkaar, dan heb je ook een keer een grote kerel. 

Maar ja, Charlotte heeft iets met klein formaat mannen. Ik ben een keer bij d’r thuis geweest. Ze heeft een levensgrote poster hangen op d’r slaapkamer van Roel van Velzen. Daar is ze helemaal idolaat van en het gerucht gaat dat ze ook ergens, op een duistere plaats, een tatoeage van ‘m heeft. Ik zou het niet pikken als ik Henri was.

'Lager, Henri! lager!!!!"
Gisteren was de laatste kooravond voor onze reis naar Ibiza. Iedereen was enthousiast. Alleen de sfeer tussen Charlotte en Henri was weer om te snijden en dat werd er niet beter op toen de Dames Amarant, die ook langs waren gekomen, steeds enthousiaster werden bij het idee dat een echte DJ ‘P-DJ’ (Pedro dus) dat dancenummer zou gaan mixen. Henri werd helemaal hyper en de tenorstem die hij sinds z’n verbouwing heeft, schoot in éne weer helemaal naar een hoge sopraan. "Lager Henri, lager!!!", schreeuwde Charlotte "M’n hele arrangement gaat zo de mist in.” Knalrood van woede werd ze. Buurvrouw stootte me aan en zei: “Goh buuv, Charlotte zou zo een zusje van je kunnen zijn." Ik begrijp niet wat ze bedoelde. Ik word nooit rood als ik kwaad ben en ik lijk ook totaal niet op Charlotte.

Het was de bedoeling dat we gisteren een oud nummer van De Dames Amarant opnieuw in zouden zingen voor op YouTube. Dat is dus niet gelukt en ze hebben er nu een oude versie op gezet uit 2002.  Wel zonde. Vorige week klonk het nog prachtig met die lage stem van Henri erbij.

Nou ja, het kan niet altijd feest zijn ……


Wordt vervolgd.


De buurvrouw’s buurvrouw

Geen opmerkingen: