24 oktober 2015

WINTERTIJD

Vanavond gaat de klok weer een uurtje terug. Het werd tijd. Stomme gewoonte dat heen en weer zetten van de klok. Ik blijf altijd de hele zomer het gevoel houden dat ik een uur te kort kom. Ik wen er gewoon nooit aan.


Maar vanavond krijg ik m’n uurtje weer terug, gelukkig.

Weet je waar ik nu altijd een beetje bang voor ben. Dat ze inderdaad een keer de klok niet meer verzetten ieder half jaar, maar dat ze dan besluiten het te laten bij de zomertijd. Dan draaien ze de klok nog een laatste keer één uur vooruit en ……… nooit meer terug. Dan ben je wel mooi definitief dat éne uur kwijt??!

Of … uh ….. mag je dan een uurtje langer leven … of nee, wacht, gaat het licht dan juist een uurtje eerder uit???? …. ’t blijft stom!

De buurvrouw’s buurvrouw


Geen opmerkingen: