12 september 2015

HET IS WEER VOORBIJ DIE WISSELVALLIGE ZOMER, ZEGGEN ZE ….

Het is best gezellig nu buuv en ik van onze ex-werkgeefsters 
(Amarant) weer zo nu en dan mee mogen zingen in het achtergrondkoor. Ze hebben natuurlijk gehoord dat we ook zo mooi zingen in het buurthuis koor. Weet alleen niet waarom ik altijd achter de deur van de studio moet gaan zitten, zogenaamd omdat ik dan al hard genoeg ben voor de opname. Puh, alsof het niet mooier zou zijn als mijn hoge sopraantje er een beetje bovenuit springt.

Voor het liedje Vanuit de verte waren zus en zusje zie blog:'dubbel'  ook uitgenodigd. Dat is een heel spektakelt geworden

Nu de zomer volgens de weerman/vrouwen voorbij is en ik niet zo veel meer over de tuinhekjes hoef te klimmen, zal ik weer wat meer in het blog schrijven. (In de zomer zitten heel veel buurvrouwen in de tuin koffie te drinken en kan je soms zo ineens spontaan binnenvallen. In de winter lukt dat niet, dan zit alles op slot)

Buurvrouw zegt dat de zomer helemaal niet voorbij had hoeven zijn als de weerman/vrouwen de meteoronlogische seizoenen niet hadden verzonnen (zie deze, uiteraard Belgische, link) Daardoor eindigt de zomer nu 1 september. Buuv heeft gelijk. Volgens mij regende het vroeger helemaal niet zo veel in september. De zomer duurde toen gewoon drie weken langer. De hele klimaatverandering is volgens mij ook gewoon de eigen schuld van de weerman/vrouwen. Ze zetten zelf al die wolkjes op de satelliet zodat ze de regen kunnen voorspellen. Buuv gelooft dat niet, maar ik heb het zelf gezien.

Maar ja, het is voorbij die mooie wisselvallige zomer en nu lijkt de laatste keer dat ik bij buuv koffie heb gekregen al weer heel lang geleden. Ik was bij haar op het terrasje gaan zitten en net scheen de zon toen het heel hard ging regenen. Buuv ging toen snel naar binnen. Ik kon niet mee, want de deur viel in het slot. Ik heb toen nog heel lang daar gezeten in de regen met m’n kopje koffie, want ik deed heel lang met m’n koffie. Het kopje regende steeds weer vol. Dat zijn goeie herinneringen. Buuv heeft me uiteindelijk ’s avonds tien uur naar huis gestuurd.

Nog zoiets; ‘t blijft ook langer licht. Dat hebben ook die weerman/vrouwen verzonnen. Puh, vinden ze het gek dat buurvrouw aarde door de war raakt. Straks groeien er geeneens geen koffiebonen meer door al dat gedoe  …………

De buurvrouw

Geen opmerkingen: