09 mei 2015

DUBBEL

Wat is dat nou voor geluid. Ik hoor een heel zacht klopje op m’n deur. Dat kan de buurvrouw niet zijn, die maakt altijd veel meer lawaai. Ik ga wel even open doen ……………………… 

“Buurvrouw??? …. Heb je een nieuwe bril? ….. Wat sta je daar nou …… zeg is wat …..”

“Joe … buurvrouw …..”

“Wat praat je zacht, wat zeg je ???”

“Joe .. buurvrouw … Ik wil mij, als ik u tenminste echt niet stoor en het gelegen komt even voorstellen. Ik ben de nieuwe buurvrouw … Joe …… buurvrouw”

“Nieuwe buurvrouw??? Je woont al jaren naast me!!!”

“O nee, dat is m’n zus, die woont aan de andere zijde. Ik ben haar jongere zusje. Ik ben pas komen wonen aan de andere zijde … uh … kant”

Ik voel het bloed langzaam uit m’n gezicht wegtrekken. Dit kan niet waar zijn. Nog een buurvrouw!!! ….. Wacht dit is een list. Dit is gewoon m’n eigen buurvrouw en ze heeft zich verkleed om binnen te proberen komen. Daar trap ik echt niet in !!

 “Zus????”

“Ja, en ik had graag koffie gehad …”

 “Praat je altijd zo zacht …. Wat zeg je nou ….”

“Kappoesjieno het liefst  …………. Joe ………”

“….. hoe”

“????”

“Dat zeg je toch altijd buurvrouw “JoeHOE!!!!”

“Nee u bedoelt m’n zus. Ik zeg meestal alleen ‘Joe…..’, meer red ik niet, dat komt ……..”

“Ok, het is leuk geweest buurvrouw. Moven nu!!!   Ik ga hier echt niet in trappen”

Wat!!! De buurvrouw!!! Ze komt m’n tuinpad op!!! Het zijn er echt twee!!!!!!


“Joehoe buurvrouw!!!! …….. Joehoe zusje!!!!! ….. Ben je nou nog niet binnen bij de buuv!!! … Beetje daadkracht hè, niet zo timide  …. Kijk tikje op d’r ene schouder …………….. Zie je ze kijkt gelijk de andere kant op, en nu vlug ……………. Zo de andere kant er langs ………WE ZIJN BINNEN!!!!! ….. Gezellig hè buurvrouw dat m’n zus hier nu ook woont. Ze is een beetje verlegen, maar dat verhelp ik wel …………….. buuv??? ………. Buuv ben je nou flauw gevallen …… wakker worden buuv. JOEHOE BUURVROUW!!!!”

Ik schrik wakker en zit gelijk rechtop in m’n bed opgelucht dat het maar een droom was. Hoe kom ik toch op zoiets. Ja, het huis naast me staat leeg en dan was er nog die opmerking van de buurvrouw op Twitter dat ze een zus heeft in Rotterdam, maar dan nog …. Gelijk maar naar beneden. Het is toch al zeven uur geweest en ik kom nu niet meer in slaap. Nog maar net ben ik beneden als de deurbel gaat …… Daar staat de buurvrouw …..

“Joehoe Buurvrouw!!!!”

Ongerust kijk ik achter haar ….

“Je bent toch wel alleen hè?”

“Uh …. Ja ….. ???”

“Kom maar binnen dan, we hebben iets te vieren.”

“???? Iets te vieren buuv?”

“Ja, dat er maar één zoiets … uh … zo iemand ……… bestaat als jij …. Asjeblieft je koffie …….”

Verbaasd kijkt de buurvrouw naar het volle kopje koffie in haar handen, dat was al jaren niet gebeurd ….

“Grappig dat je dat zegt buuv. Heb ik je wel is al verteld dat ik er één van een drieling ben? Ik kwam als eerste met m’n staart er uit. M’n moeder zegt altijd dat dat heel erg kriebelde, maar het was een zware bevalling al met al hoor. We hadden toen alle drie al een brilletje moet je weten en ………….”

Van schrik sla ik m’n handen voor m’n mond en door de zwaai met m’n armen stoot ik zo het kopje koffie uit de handen van buurvrouw, die net een eerste slokje wil nemen. Het kopje spat stuk op de keukenvloer ……………..

Wordt vervolgd.


De buurvrouw’s buurvrouw

Geen opmerkingen: