24 april 2007

DWEILEN


Goh zeg wat maakt buuv een drama over d’r over de gang en die paar vetrolletjes die ze erbij heeft gekregen.

Misschien komt ’t omdat ze geen man heeft die haar zo nu en dan een complimentje maakt.

Kees zegt altijd dat ik zo oud ben als ik er uit zie. En laatst zei die ook nog dat m’n bril heel goed bij m’n hoofd past. Nou, dan kan ik er weer een tijdje tegen.

Ik zei tegen buuv ‘Je moet gewoon wat vaker naar de duf reclames kijken. Daar zitten ook hele leuke gerimpelde vrouwen tussen’. Goh en toen kreeg ik daarna toch een vies kopje koffie van d’r. ‘De koffie is ook in de overgang’ zei ze. @#$#$@ Ze had gewoon een ouwe koffiepet gebruikt.

Maar ik moet er echt iets aan doen. Buuv zit nu hele halve dagen in de sportschool om de hoek en steeds precies als ’t koffietijd is.

Nou was ik daar laatst een beetje aan ’t helpen voor de open dag. (Dat komt de eigenaresse van de sportschool is de nicht van de halfbroer van m’n achterneef, dus ik ken d’r goed én ze hebben een expressokoffiezetapparaat). Buuv was d’r aan het fietsen, dus ik denk, kom ik maak een praatje, geef ik gelijk die fiets een sopje, gaat in één moeite door.

‘Buuv’ zei ik ‘Je doet ’t helemaal fout’.Buuv gelijk heel sacherijnig ‘Ik ben vet aan ’t verbranden. Ik moet nog drie kwartier doorfietsen, dus MOVEN!!!’

‘Ja, maar je komt toch nergens zo. Je kan veel beter gaan dweilen. Weet je dat huishoudelijke arbeid heel goed is voor vrouwen. Kees heeft dat ergens gelezen
link naar artikel.

Vrouwen die niet dweilen die krijgen borstkanker. Kees wist dat al lang voor dat artikel, zei die. Daarom laat hij mij thuis altijd alles doen: dweilen, stofzuigen, strijken, ramen lappen, plafonds witten, gras maaien, vuilniszakken buiten zetten. Kees laat dat allemaal aan mij over. Hij houdt echt heel veel van me.’

Buuv begon toen gelijk heel vals te worden ‘Ja, dat ken ik dat onderzoek. Hoe krijg ik vrouwen terug achter ’t aanrecht. Ze hadden net zo goed kunnen zeggen dat vrouwen moeten gaan tennissen.’

‘Ja maar buuv’ zei ik ‘Dat helpt dan toch maar voor één borst’

Daar kon buuv niets tegen inbrengen natuurlijk en dan wordt ze altijd boos. Dus ze sprong gelijk van die fiets. Zo met d’r voet in m’n emmertje sop.

Pfff, toen werd het gelijk een hele toestand!!! Buuv stapte in d’r paniek met die emmer aan d’r voet op de loopband, die gelijk opstartte.

Nou ja, ze hield ‘t even vol zo te lopen op de loopband met die emmer aan d’r voet, maar toen viel ze toch achterover van de loopband af, zo met d’r billen op de trilmachine.

Dat was eigenlijk wel een grappig gezicht. Buuv werd steeds roder en trilde helemaal door elkaar, jammer genoeg duurde het maar kort, want de emmer sop was ondertussen op de loopband omgevallen en dat veroorzaakte kortsluiting. Dus toen zat heel de sportschool zonder stroom, dus ook geen koffie...... en moesten we naar huis.

Nou, en dan denk je toch. Ha, de buurvrouw is weer thuis. Ik krijg bij haar wel koffie!!! … Pff, niks hoor. Ze knalde zo de deur voor m’n neus dicht.

Dat vond ik niet netjes van buuv, maar gelukkig stond d'r keukenraam op een kiertje......

De buurvrouw.

Geen opmerkingen: