23 november 2006

Geen koffie vandaag


Ik kom vandaag toch niet binnen bij buuv.
Ik heb alles geprobeerd. Gebeld, met de

brievenbus geklepperd en al zes SMSjes

verstuurd.



Ze was ook zo kwaad gisteren. ‘Ik weet

precies op wie je gestemd hebt’ zei ze.

‘Hoe kan je!!! En je draait nog wel altijd

mee met de bardienst in het buurthuis op

de interculturele koffieochtend voor de

buitenlandse vrouwen!!!’



‘Dat is ook heel gezellig’ zei ik.


‘Nou en waarom is het dan NIET gezellig als ze in Nederland blijven’.


‘Jij hebt gezegd dat ik moet stemmen!!!, maar niet op WIE buuv!!! En hij is de enige met mooi haar! … ’t is een wit duifje ….. een vredesduifje ……… ’t was ook de enige partij met een vogeltje erbij en ik vind vogeltjes leuk.’


Maar buuv was niet voor reden vatbaar. Ze heeft me d’r uitgegooid. En ik kreeg geen koffie. Ik snap alleen niet hoe buuv er nou achter is gekomen op wie ik heb gestemd ………. Hebben ze toch gelijk hè, je kan die stemcomputers afluisteren. Dat heb ik gezien op de tv bij SBS6.



Hè bah, ik heb nog steeds die rooie vinger van die stemknop, misschien krijg ik ’t eraf met terrepetine …..


Nou ja, ik ga de ladder maar is uit de schuur halen. Ik heb gezien dat ’t zolderraampje bij buuv nog wel open staat ……………….


De buurvrouw

Geen opmerkingen: