31 oktober 2015

BETJE BET

De manieren waarop m’n buurvrouw probeert aan koffie te komen. Vanmorgen stond ze zogenaamd helemaal in paniek aan m’n deur met zo’n idioot verhaal …

Flashback 31 oktober 10.00 uur ‘s morgens

‘…… en zo komt het buuv, dat mijn bet bet bet overgrootmoeder nog altijd een dwalende ziel is …….’

‘Ik vind het een heel mooi verhaal buurvrouw, maar ik ga geen koffie zetten nu.’

‘’t Is Halloween buuv!!! En Zus uit Groningen heeft het voorzien!!! Betje Bet komt hierheen! Echt buuv als je gewoon even gezellig koffie gaat zetten, dan blijft ze vannacht rustig …. misschien’

‘Je kan me wat. En waarom zou jouw bet bet bet overgrootmoeder mij lastig komen vallen???’

‘Omdat je thee drinkt.’

‘Ja hoor. Eén of andere dolende geest uit de zestiende eeuw komt mij lastig vallen omdat ze in haar tijd geen gemalen snelfilter koffie hadden.’

‘Ze hadden helemaal niks buuv. Geen koffiebonen, geen kappoesjieno. Het was een verschrikkelijke tijd, maar niemand wist dat omdat ze niet wisten dat ze geen koffie hadden. Maar ja Betje Bet had het ongeluk dat ze één keer aan een Arabier heeft geroken, die hadden toen wel al koffie, en toen is haar verlangen naar koffie nooooooit meer weggegaan. In haar testament stond, dat ze wilde dat iedereen op haar begrafenis koffie met cake kreeg, maar niemand begreep dat buuv!!! Ze was haar tijd ver vooruit. Ze keek ook elke morgen om tien uur naar koffietijd, terwijl ze helemaal geen televisie had, want het was de zestiende eeuw buuv en toen hadden ze nog geen kabel. Ze zat gewoon tegen d’r muur aan te kijken!! Betje Bet heeft een verschrikkelijk leven gehad …. zonder koffie, en nu moet ze voor altijd dwalen ..’

Ja hoor.

‘Je bent een ongelovige!! Maar wacht maar tot vannacht. Zus weet dat soort dingen.
Betje Bet
Dat komt zus is heel spiritueel geworden sinds ze in Groningen woont. Dat komt door de vibraties daar.’

Daar was ze toch van gaan stotteren?

‘Je moet me geloven buuv!!! Vorig jaar heeft Zus Betje Bet ‘s nachts met Halloween over de weilanden zien zweven én de hele boerderij rook ineens naar koffie!!! Kijk buuv, voor ons is ze niet gevaarlijk, maar als je alleen maar thee drinkt …. dan kunnen er heel errege dingen gebeuren buuv!!!’ 

Einde flasback

Denkt buurvrouw nou echt dat ik bang wordt van zo’n verhaal en aan de koffie ga? Nou mooi niet …… Hè bah, die pompoenen zien er wel een beetje spookachtig uit zoals ze staan te grijnzen op m’n terras. ’t Zag er vanmorgen vroeg nog zo gezellig uit. Zal ik toch maar even koffie gaan ze …. Ach nee, ik lijk wel gek ….


De buurvrouw’s buurvrouw

Geen opmerkingen: