20 april 2015

NOG STEEDS GEEN KOFFIE

Het is nu al bijna vier weken dat ik weer terug ben van …………. Vreemd, ik weet eigenlijk zelf niet van waar???? ….. Er is een groot zwart koffiegat van zeven jaar …..

Ik weet nog, Kees was net een paar weken weg en toen …. Ik had zo’n rare droom?? De buurvrouw was er. Ze gaf me koffie en zei …. “Ga maar lekker slapen buuv” En ze had zo’n vreemde blik in d’r ogen?? …. Maar ja, dat was maar ….. een droom …. M’n eerste herinnering van daarna is van vier weken geleden. Ik werd wakker met een enorme trek in koffie en dat heb ik nu nog steeds NIET gehad van buuv!!

Het is gewoon niet hetzelfde als je voor jezelf koffie zet. Dat buuv dat nou niet begrijpt. En zij weet best dat sinds de laatste fool time huisvrouw is uitgestorven (zelf moet ik nu ook verder als ZHZP’r*(*Zelfstandig Huisvrouw Zonder Personeel) buuv nog de enige in ons straatje is waar ik terecht kan voor m’n kopje koffie ’s morgens ... en ’s middags …. en ’s avonds ... 

Jaaa, er zijn er natuurlijk de dames Kreupel, maar buuv wil sinds dat incidentje Een goede buur (Buurvrouws Blog - december 2006) niet meer dat ik mee help mantel te zorgen .…. O ja, en d’r was ook nog dat dingetje met de stroom  Kerstverlichting (Buurvrouws Blog - december 2006) Kreeg ik de schuld van de hoge stroomrekening van Kreupel, maar die laat toevallig zelf de hele dag d’r elektrieke deken aanstaan!!  


Dat was wel grappig. Een keer plaste d’r kat op d’r bed en toen stonden al z’n haren ineens recht overeind. Ik voelde echt met ‘m mee. Ik heb zelf ook heel vaak onder stroom gestaan.

Maar hoe dan ook. De oude mevrouw Kreupel is nu echt wel heeeeeel erg oud. Ze is vorige week 105 jaar geworden. De voorspelling dat ze met 102 wel aan de beurt zou zijn voor de thuiszorg is niet uitgekomen. Dat komt d’r dochter van 86 is bij d’r komen wonen en nu zegt thuiszorg dat de jonge Kreupel wel kan mantelzorgen. Buuv is daar nog heel boos om geworden, want de jonge Kreupel is nog ergerder kreupel dan de oude Kreupel. Buuv doet dus nu de mantelzorg voor allebei en ik WEET dat ze daar koffie krijgt (ook al lust ze het niet).


Nu zei ik vanmorgen tegen buuv, in een wanhopige poging, dat er ook zoiets bestaat als een fundenmentadeel recht op koffie als eerste levensbehoefte. Net als dat bed, brood en bad ding waar buuv zich nu ook zo boos over maakt (had ik al gezegd dat buuv heel snel boos is) Ik dacht, dan krijgt ze misschien begrip voor mijn uitzichtloze koffiesituatie. En toen werd ze weer zo heel erreg rood hè. Ze zei dat ik me niet mag vergelijken met arme verre vluchtelingetjes, Ik ben een rijke westerse vrouw, zegt ze, met een huis en een tuintje en een heleboel boterhammen ……………. Ze heeft zo de deur voor m’n neus dichtgegooid …. en …. heel erreg … ik heb nog steeds weer geen koffie gekregen …..   

De buurvrouw


Geen opmerkingen: